Shortcuts
Top of page (Alt+0)
Page content (Alt+9)
Page menu (Alt+8)
Your browser does not support javascript, some WebOpac functionallity will not be available.
.
Default
.
PageMenu
-
Hauptmenü
-
Bibliothekskonto
.
Anmelden
.
WebOPAC verlassen
.
Erwerbungsvorschlag
.
Search Menu
Einfache Suche
.
Zeitschriften-Suche
.
Suchergebnisse verfeinern
.
Präferenzen
.
Bottom Menu
Languages
Englisch
.
Deutsch
.
New Items Menu
Neuerwerbungsliste
.
Wie mache ich?
© LIBERO v6.4.1sp240206
Page content
Sie befinden sich hier
:
Katalogdatenanzeige
Katalogdatenanzeige
Performative monuments: the rematerialisation of public art
Exemplarinformationen
Katalogdatensatz334596002
.
Kataloginformation
Katalogdatensatz334596002
.
Kataloginformation
Feldname
Details
Vorliegende Sprache
eng
URL
http://www.loc.gov/catdir/enhancements/fy1507/2014453496-t.html
http://www.loc.gov/catdir/enhancements/fy1507/2014453496-b.html
http://www.loc.gov/catdir/enhancements/fy1507/2014453496-d.html
Name
Widrich, Mechtild [VerfasserIn]
T I T E L
Performative monuments
Zusatz zum Titel
the rematerialisation of public art
Verfasserangabe
Mechtild Widrich
Verlagsort
Manchester ; New York
Verlag
Manchester University Press
Erscheinungsjahr
2014
Umfang
xiv, 226 Seiten : Illustrationen
Notiz / Fußnoten
Literaturverzeichnis: Seiten 203-216
ISBN
ISBN 0-7190-9163-2
ISBN 0-7190-9591-3
ISBN 978-0-7190-9163-6 : hardback
ISBN 978-0-7190-9591-7 : paperback
Kurzbeschreibung
This book answers one of the most puzzling questions in contemporary art: how did performance artists of the '60s and '70s, famous for their opposition both to lasting art and the political establishment, become the foremost monument builders of the '80s, '90s and today? Not by selling out, nor by making self-undermining monuments. This book argues that the centrality of performance to monuments and indeed public art in general rests not on its ephemerality or anti-authoritarian rhetoric, but on its power to build interpersonal bonds both personal and social. Specifically, the survival of body art in photographs that cross time and space to meet new audiences makes it literally into a monument. The argument of the book spans art in Austria, the former Yugoslavia, and Germany: Valie Export, Peter Weibel and the Viennese Actionists (working in Austria and abroad), Marina Abramovic, Sanja Ivecovic and Braco Dimitrijevic (working in Yugoslavia and abroad), and Joseph Beuys and Jochen Gerz (working in Germany and abroad). These artists began by critiquing monumentality in authoritarian public space, and expanded the models developed on the streets of Vienna, Munich, Rome, Belgrade and Zagreb to participatory monuments that delegate political authority to the audience. Readers interested in contemporary art, politics, photography and performance will find in this book new facts and arguments for their interconnection
1. Schlagwort
Kunst
Öffentlichkeit
Performativität <Kulturwissenschaften>
Performance <Künste>
Geschichte 1930-2012
2. Schlagwort
Kunst
Öffentlichkeit
Performativität <Kulturwissenschaften>
Geschichte 1930-2012
SWB-Titel-Idn
40824397X
Notation
227338901 1.10.
227353587 4.2.4.9.8.
.
Titel zur Titelsammlung hinzufügen
Katalogdatensatz334596002
.
Kataloginformation334596002
Datensatzanfang
.
Kataloginformation334596002
Seitenanfang
.
Exemplarinformationen
Signatur
Standort
Bandzählg.
Status
Fällig am
Vormerken
8:25731
Magazin
.
Verfügbar
.
Select this item
Titel herunterladen
Katalogdatensatz334596002
Export
Dieser Datensatz
As
Feldformat
Bibliographisches Format
ISBD-Format
MARC-Format
MARC-Binärformat
MARCXML-Format
Benutzerdefiniertes Format
Titel
Autor
ISBN
Verlag
Schlagwort
Bis
Datei
E-Mail
Titel vormerken
Katalogdatensatz334596002
.
Katalogdatensatz334596002 ItemInfo
Datensatzanfang
.
Katalogdatensatz334596002 ItemInfo
Seitenanfang
.
Schnellsuche
Suche nach